Tablet, SmartWatch- Čemu to, zašto uopšte kupiti?

       Zapravo nisam ni siguran kako bih započeo ovu temu, pre nekoliko godina kada su tableti krenuli. Ono vreme kada su ih svuda reklamirali i objašnjavali običnim smrtnicima kako bez njh nema života, dobijao sam hrpu pitanja, tipa "Nikola, koji tablet da kupim, imam ograničen bužet pa bih hteo najbolje za te pare???". Na tako nešto uvek prvo odgovorim pitanjem, meni je logično da svaki put kada hoćemo nešto da kupimo postavimo sebi to pitanje.

ČEMU ĆE TI TO SLUŽITI?

       Posle tog pitanj odgovor je u 90% slučajva isti i ide ovako nekako "uff, pa, jaaaa, sam razmišljao, mislim ne mogu više da trošim oči na malom ekranu telefona..." Iz ovog odgovara vidim da osoba pojma nema zašto želi tablet i čemu bi to služilo. Bez obzira što pametni telefon može da obavi 99% potrebština prosečne osobe ona ipak želi tablet. To je zasluga dobrog marketinga i vredno je poštovanja. Neću da tupim o daljoj raspravi jer su ljudi ipak i posle toga kupili tablete, igrali su se sa njima dvadesetak dana i shvatili da im tako nešto nije potrebno. E sad, ljudi se ovde dele na tri grupe, oni što su odma prodali tablet na limundu, kupujem prodajem, oni koji su poklonili tablet nekom klincu iz porodice da igra igrice pred spavanje i oni koji su zagobili svoju novu igračku, pojma nemaju gde je a pošto nema mogućnosti(bar na većini) da ga pozovu sa telefona i on da zvoni nekom iritantnom melodijom odustali su od potrage jer znaju da će ga naći jednog dana kada budu krečili i razmeštali sav nameštaj.

Kako izgleda ikonica PocketBook programčića
Mislo sam da smo sa takvim stvarima završili, ali neeee, naravno da nismo, pojavili su se smartwatch uređaji, da ti pametni mali uređaji koji dolaze na vaš zglob i menjaju vaš elekgantni ručni sat. Da se razumemo, oba uređaja imaju upotrebu, pogotovo ako ste ih dobili besplatno hahaha, Ne mogu da vam kažem zašto treba da imate smartwatch ili zašto ne, kao i za tablet. Lično imam oba i objasniću čemu meni služe. 

Što se tableta tiče, pa većinom skuplja prašinu i pravo da vam kažem to odlično radi. Ostavim ga obrisanog na stolu i za tri dana kada bacim pogleda na njega, prekriven je prašnom, zar to nije neverovatno? Ali pored te neverovatne mogućnosti služi mi za čitanje knjiga. Imam bazu od 5000 knjiga, istina više volim papirni format, više volim da listam stranice ručno ali i ovo je ok opcija kada se nalazim u busu u kojem je mračno. Budući da nemam noćni vid teško mi pada čitanje tradicionalnih knjga u mraku. Tablet je za to sjajna stvar, program koji ja koristim  se zove "PocketBook" i moram priznati da je fenomenalan, probao sam bar tridesetak i ovaj je najbolji.
Kada se uđe u program.
Naravno, koristim još par aplikacija na tabletu ali jako retko, prvenstveno to je zbog knjiga i sviđa mi se, mogu da smanjim osvetljenje, mogu da podvlačim i izvlačim zanimljive rečenice koje sačuvam posebno. E-book mi se sviđa baš iz tog razloga, štampane knjige mi je ekstremno žao da škrabam i podvlačim stvari a nekada bih želeo, bilo da sam knjigu kupio polovnu i platio 100 din ili kupio novu i platio 900 din isto je, neću po njoj šarati ali u elektronskom formatu mogu da koritim markere i da podvlačim. Iz tog razloga mi se sviđa tablet, plus što ako nešto pročitam što mi je sumnjivo ili nije jasno, uvek  mogu da spustim prozor i odem na net da proverim. To se uglavnom dešava kada čitam neke naučne radove ili knjige iz psihologije. Zaista ima svojih prednosti ali ima i mana.  Prva mana po meni jeste to što moram da pazim na nivo baterije i da ga stalno punim, istina baterija traje duže nego na mom telefonu ali opet mi je malo jer nekada zaboravim da ga stavim na punjač i eto, baš kada mi treba nema. Naravno da se ovo može izbeći kada bih ja bio malo pažljiviji ali opet. U produžni kabel mi je uključeno 6 punjača, taj prizor je ponekad jeziv jer izgleda kao pacovi na pojilici tj ti kablovi deluju kao repovi. Treba da punim telefon, tablet, sat, eksternu bateriju i još neke gluposti. Iritantno je, moram smisliti nešto u vezi svega toga ali dobro, o tome neki drugi put. Dakle tablet za mene ima neku primenu , takođe mogu da pregledam neke crteže, projekte u pokretu, međutim veličina mi je malo problem, naime posedujem Tesla tablet od 8" i pravo da vam kažem to je savršena veličina bar po meni, za čitanje i držanje je savršen. Međutim samo u jedne farke mogu da ga stavim u zadnji džep, uglavnom mi treba torbica ili ranac. Budući da uglavnom nosim ranac, posedujem tri vojna ranca i savršeni su za svakodnevne obaveze, za tablet imam i futrolu sa tastaturom i savršeno staje u manji džep ranca. Ali ponekad neću da nosim ranac ali ako hoću da ponesem tablet ili knjigu moram... Međutim ima onih manjih tableta  oni mogu savršeno da stanu u džep ali su nekako mali, čitanje je ok ali imam osećaj da držim onaj džepni crkveni kalendar a ne knjigu. Toliko oko tableta, da tupim o specifikacijama neću jer ovo je prča o tome da li ima smisla posedovati tablet. 

 E sad pametni sat hahaha
Budući da je euforija oko tableta malo zamrla i bili smo mirni neko vreme. Volim da na ruci imam lep ručni sat, imam ih dosta i svi su sa kazaljkama, međutim živo me je zanimalo šta to taj "pametni sat" može i posle malo istraživanja shvatio sam da su svi manje više isti, razlikuju se cene, da napomenem gledam samu srž, šta to čudo ustvari radi, neću sad da raspravljam i poredim razne marke itd. Ali da nastavim, kupio sam jedan od najeftinijih, M9, 

M9  SmartWatch
Nešto malo sam ga platio, oko 2000 din, ne znam ni sam, morm priznati da mi je bilo zanimljivo sat vremena, ima mesto za SIM karticu, za memeorisku karticu, ima kamericu, mikrofon, zvučnik, tač ekran i još par stvari, baš me je zanimalo kako su sve to strpali u ovako malu stvar pogotov za ovako male pare. Povezivanje sa telefonom je bilo jednostovno, posle testiranja shvatio sam da je stvarčica ustvari beskorisna. sve što može itd nije nista tako neverovatno sad da bih baš morao da ga kupim i nosim. Međutim našao sam i njemu primenu, ono što mi je zapravo bilo potrebno, kada sam na biciklu i slušam muziku na slušalicama telefon mi se  nalazi u džepu ili u rancu(zavisi kako sam obučen). E sad kada je telefon u džepu i naiđe pesma koju bih da preskočim moram da stanem pa da izvučem telefon iz džepa i promenim pesmu jer oni dugmići na slušalicama su malo zeznuti i često pritisnem sporije ili brže nego što treba pa pozovem Sv. Petra ili ko zna koga. Tako da sam od te opcije odustao, međutim kada je tlefon u rancu to je problem, kada sam shvatio da sat može tu da mi pomogne bio sam presrećan jer na satu mogu da menjam pesme, pojačavam i utišavam, takođe mogu da vidim ko me zove i da se javim ili prekinem, mogu da vidim poruke itd. mogu da izaberem iz imenika koga bih pozvao jer ceo imenik sada imam na svom zglobu. Ista je priča važi i za ove zimske dane kada sam obučen kao medved i kad mi više treba da se raskopčam i nađem telefon nego što će  razgovor trajati. Takođe menjanje muzike je problematično i ovaj satić mi tu pomaže. Da li je novac dat za ovaj satić bačen? pa za mene nije, meni rešava jedan od većih problema hahaha, možda za vas to nisu problemi za mene su bili, postalo je vremenom iritantno kada bih morao da prekinem vožnju na minut dok izvučem telefon iz džepa da promenim pesmu ili da se javim. Ovo rešava moj problem i zadovoljan sam time, pluss što ima mogućnost da mi pokaže koliko ima sati, koji je datum, ako bih još mogao da koristim navigaciju na njemu bilo bi super, ali kada budem ima volje probaću da namestim aplikaciju za to.  E sad moj najveći problem je opet punjenje baterije, istina brzo se napuni ali opet ponekada zaboravim da ga stavim na punjač i tu izludim, kada sam na biciklu nije problem jer sam namestio punjač dok vozim, pravim struju i punim telefon ili šta već treba. ali ovako u gradu je to ludnica, još uvek više nosim svoje "obične"  igračke na ruci ali ponekad koristim i ovu "pametnu" igračku. I da, ponekad ga koristim na poslu gde mi je telefon zabranjen hahaha, ovako mogu da se dopisujem i odgovarma na "hitnije" poruke a da mi je telefon u džepu hahaha. E sad da zaključim priču, da li treba kupiti nešto od ovoga, pa ne znam, ja sam im našao primenu, ako želite da kupite nešto od toga, postavite sebi pitanje da li vam to treba i kakav bi problem mogli sa tom spravicom da rešite ;) 

Коментари

Популарни постови