Alkohol kao gorivo



Palo mi je napamet da nam namerno poskupljuju gorivo zbog bezbednosti vozača na putevima. radiš ceo dan za 1400 dinara koliko iznosi prosečna dnevnica, dok kupiš nešto da pojedeš i nedaj bože ako si pušač, možeš sipati maks 3L  recimo benzina, kada će tebi pasti na pamet da prekoračiš brzinu, čim stisneš jače gas auto više troši, ovako ti ni u ludilu ti neće  pasti na pamet, trudićeš se da voziš ekonomično i štediš što je više moguće, bez klime u kolim jer klima nije zdrava a i auto više troši sa njom...
Šalim se ja malo naravno, hajde sada ozbiljno, mislim koliko ja to mogu...



Gotovo da nema vozača u Srbiji koji nije prokometarisao cenu dizela i benzina. Ovakvo stanje cena vozači slikovito objašnjavaju kroz psovke i na razne druge načine. Lično nisam nešto iznenađen poskupljenjim goriva jer se to polako desava od početka godine. Ako se pitate kako se to desilo a da niko nije ni primetio?

Hmmm, jednostavno, dok je većina vozača raspravljala ko je bolja "riba" Soraja ili Stanija, bilo je tu još par tema ali dobro,  gorivo je išlo gore.  E sad, ima tu još puno razloga ali dobro, nećemo sada o tome, postavlja se pitanje šta da radimo sada, trenutno su dva problema:

1. Još nije utvrđeno da  li je Stanija bolja od Soraje...
2. Manje bitan problem šta ćemo koristit kao gorivo...

Za ovo prvo stvarno nemam rešenje, a pravo da vam kažem nije me ni briga, imam  pemetnijeg posla u životu. Što se drugog dela tiče, ni tu nemam ali  mi se ovo čini prilično interesantno.


Ako neko nije shvatio scenu iz legendrarnog filma "LAWLESS" radi se o ALKOHOLU. U slučaju da  ima neko da nije upućen u to šta je alkohol evo jedno kratko podsećanje:
Pod alkoholom se u običnom životu podrazumeva samo etil-alkohol (C2H5OH). Etanol je bistra i bezbojna tečnost, lakša od vode, karakterističnog mirisaDobija se vrenjem šećera iz voća pomoću gljivice kvasca. Tako se dobijaju sva alkoholna pića namenjena ljudskoj upotrebi. Najjača alkoholna pića sadrže oko 45 % alkohola. Ako čovek odjednom popije 500 ml čistog etanola, može umreti. Otrovno dejstvo alkoholnih pića potiče od koncentracije etilnog alkohola u njima.

E sad kao što većina vas zna, alkohol je zapaljiv i može biti eksplozivan, gle čuda kao benzin ;)

Ali ono što je najbolje koristiti kao gorivo jeste Metanol:

  • Metanol (CH3OH) je bezbojna, pitka tekućina. Metanol je vrlo otrovan i izaziva slepoću i smrt. Može se koristiti kao gorivo.
Metanol se danas često koristi kao gorivo za trkačeke automobile, koristi se iz više razloga a jedan od njh je što hladi vazduh a dobro je poznato da motori vole taj hladan gust vazduh u svojim cilindrima.

Ali pre nego što krenete na tavan po balonče šljivovice koju čuvate za venčanje vašeg sina jedinca, moram da vas razočaram, nije to baš tako jednostavno. Rakija ima dosta vode u sebi a svi dobro znamo da voda u cilindrima motora nije baš dobra stvar...  Alkohol mora da bude što čistiji, tj 80% ili više
, vidjali ste tu oznaku na flašicama medicinskog lakohola. Međutim tek takav alkohol nije pametno sipati u motor, mora se mešati sa benzinom, tipa pola pola. Čist alkohol će početi da nagriza creva za dotok goriva, plastiku dizni i oksidiraće sa aluminijumom... Zato se meša pola pola ili 60-40%, ako motro automobila nije pripremljen za alkohol čak i u manjoj razmer.

Kao što sam već spomenu, da bi se iskoristila maksimalan snaga alkohola potrebno je podesiti paljenje kao i kompresiju motora. Klasični automobili jednostavno nisu namešteni da idu na alkohol...

Bez podešavanja moguće je da će automobil ići, čak šta više može malo prekidati ali ićiće kako treba, sve će to ići ali nije baš najpametnija stvar na svetu. Takođe zabranjeno je da izvučete jedno crevo iz rezervoar automobila sve do kabine i da pijete zajedno sa utomobilom...

Ovo je jedan deo teksta na koji sam naleteo, tekst je dosadan uglavnom  i ima 10 strana, ali ovo je najbitnije bitnije...

"Mješavine goriva s etanolom

Za uobičajene standardne motore automobila mješavine s velikim udjelom etanola su manje korištene. Čisti etanol reagira sa ili otapa neke vrste elastomera i plastičnih materijala i ne smije se koristiti za motore neprilagođene takvom gorivu (tablica 2.). Nadalje, čisti etanol ima izrazito veću oktansku vrijednost (116 AKI, 129 IOB) od uobičajenih motornih benzina 86/87 AKI, 91/92 IOB). Za postizanje maksimalne učinkovitosti neophodna je promjena omjera kompresije ili pretpaljenja. Isto tako, za prelazak sa čistog motornog benzina na čisti etanol neophodan je veći rasplinjač za 30-40 %, ukoliko motor ima takav sustav pripreme gorive smjese. Uz prethodno, potreban je i sustav za osiguranje dovoljnog isparavanja za temperature niže od 130C zbog maksimiziranja izgaranja i minimiziranja neizgorjelog neisparenog etanola. Ako je mješavina 10 do 30 % etanola s benzinom, na motoru nisu potrebne nikakve preinake. Mnogi moderni automobili rade pouzdano na takve mješavine."

Dakle u tekstu je leporečeno "Ako je mješavina 10 do 30 % etanola s benzinom, na motoru nisu potrebne nikakve preprvke. Mnogi moderni automobili rade pouzdano na takve mješavine." Čak i sa ovako malim procentom mešanja može se ustvariti ušteda. Ovo otvar mogućnost da gorivo pravite kod kuće, recimo od repe, ona mi je prva pala na pamet jer ima šećera dosta i sumnjam da bi nekotako nešto popio.  Možda je prevelik korak da se vozimo na alkohol ali možda da pravimo gorivo za agregate i pumpe za vodu? 

Možda čak ako bi se napravio i kotao za grejanje, namesti se preko leta nekoliko stotina litara alkohola i zimi služi kao gorivo za dogrevanje, verujem da bi uz posebne mlaznice to i moglo da se realizuje... 

Svestan sam da ovo nije neko rešenje, možda je čak i preskupo ali mi je palo na pamet, plus mogu da napišem šta god poželim i stavim javno, ehh lepota interneta hahaha.   Za kraj samo još ovo da doda, znam da ima još puno rešenja ali jednostavno nemama vremena sve to da objašnjavam. I ovaj tekst je kratak jer vi nemate vremena da čitate duge tekstove a ja nemama vremena da pišem duge tekstove, pisaću i o biodizelu i raznim stvarima čim bude vremena. 





Коментари

Популарни постови