Tajni projekat "The Kollie"

Pretpostavljam da  je svako od vas gledao neki deo Iron-man filma, ako nije  onda je bar čuo za njega.

Neću da lažem, ta ideja me je oduševila, kao i svaki ludak, ja takođe želim jedno takvo odelo, zato sam i počeo da skuplja preskupog iron mana u delovima za 1099 din po izdanju. Svestan sam da ima još mnogo ljudi koji su zadivljeni takvim odelom i odlučio sam da vidim šta ima na internetu o tome. Malo je reći da ima svašta, od kompletnih budalaština do zanimljivih stvari. Kada su ovakve stvari upitanju, vera, nacija i pol uopšte nisu bitni, ljudi pokušavaju da prave sve i svašta. Rusi, Ameri, Japanci, Nemci, apsolutno svi, ali jedna stvar mi je privukla pažnju.
 Naravno da je vezana za vojsku i naravno da se desila davno...

Neki od vas su i čuli za Ruski projekat BIOBOT koji je započet 1960. Kao i uvek želja je bila da se napravi super-vojnik, eksperimenti su izvođeni na životinjama, prvobitno na majmunima ali se kasnije prešlo na pse iz razloga što ih je lakše dresirati. Projekat je kasnije nazvan Kollie(The Kollie) Zaista je  u isto vreme fascinantno i odvratno šta ljudi sve rade "u ime nauke", istraživanjem sam došao do nekih prilično uznemirujućih fotografija koje su napravljene tokom ovog eksperimenta.
 Psi sa dve glave, pseća glava bez tela povezana na sada već primitivne aparate.(ima video dole)

Projekat je zvanično prekinut 1.janura 1969. Od tog dana projekat je postao državna tajna,   1991. skinuta je oznaka tajnosti  sa ovog projekta i postao je dostupan javnosti. Navodno projekat nikada nije uspeo, međutim nešto što je meni bilo takođe zanimljivo jeste čovek koji je vodio ovaj projeka, čovek koji je zapravo spasao milione ljudi, možda je ovaj njegov rad diskutabilan ali on je začetnik nečega jako bitnog.

Njegovo ime je Vladimir Petrovich Demikhov, Vladimir je bio  ruski nučnik, hirurg koji je imao u to vreme jednu jako ludu ideju, da presadi srce i pluća iz jednog tela u drugo . Danas to uzimamo zdravo za gotovo, ali u to vreme ideja je bila paa hajde da to kažemo LUDA.

Njegov rad je kasnije doveo do prve transplantacije srca  1967.

 Priznaćete nije mala stvar biti začetnik ovako bitne stvari, Vladimir je kasnije fascinirao ceo svet tako što je uspeo da presadi pseću glavu na drugog psa, pas sa dve glave je bio hiruški i naučni fenomen. Taj pas je živeo svega mesec dana, sledeći veliki poduhvat je bio da glava psa živi van tela, priključena na razne sprave koje bi je održavale u životu, eksperimeti su više manje bili uspešni.







Sve ovo je pokrenulo veliku trku između Rusa i Amera, samo što ovaj put tema nisu bili psi nego ljudi, želja je bila da se presadi glava čoveka sa jednog tela na drugo, zvanično ovako nešto nikada nije uspelo ali zvanično i eksperimet sa psima se nije desio dok operacija nije uspela, ko zna šta DARPA ili neka druga vojna organizacija radi u tajnim podrumima...

Ono što je najzanimljivije je to da Vladimir za sav svoj rad koji je spasao milione života kasnije nikada nije dobio nijedno priznanje, čak je ignorisan od stranse svoje rođene države.Umro je 1998, bez priznanja i velikom mržnjom svih pasa širom sveta...

Žao mi je što o samom projektu nisam mogao pronaći mnogo, uglavnom neke opšte stvari, mada i to je nešto, privuklo mi je pažnju i delovalo interesantno.

Ali da se mi vratimo na temu, mnoge stvari koje sada smatramo normalnim  potekle su od ovako brutalnih eksperimenata,neki bi bili ili su još uvek pod velom tajnosti. Naučnici koji su to radili nisu psihopate kao bi ih neki od vas sigurno nazvali, oni nisu bili svesni da rade nešto pogrešno, za njih je postojao samo cilj  opravdan "u ime nauke". Što se tiče projekta Kollie on je propao, očigledno jer Ukrainu nisu napali robot psi nego klasična vojska. Međutim u meni se pojavila dilema, ovi eksperimenti iz moralnog ugla su užasni ali bez njih verovatno ne bi bilo milioni spašenih života pomoću transplantacije organa. Zanimam me vaše mišljenje i kako vi gledate na ovo?






















Коментари

Популарни постови