Putovanje kroz vreme

Slika 1. 

Jedna zanimljivost, da li ste znali da mi nemamo nijednu realnu sliku crnih rupa, prosto nije moguće napraviti. Crne rupe imaju toliko jako gravitaciono polje da upijaju svetlost, samim tim nema šta da se odbije nazad kako bi se namestio snimak...

Ne znam koliko mi je poruka stiglo kao predlozi za nove teme na blogu, ali ono što znam  jeste da je najviše predloga stiglo za putovanje krzo vreme. Da li je moguće napraviti vremeplov jer sam u par prethodnih tekstova pisao o tome.

Postoji tekst pod nazivom "Porošlost se stalno odvija" na mom blogu gde je otprilike objašnjeno kako to radi. Međutim u ovom tekstu će to biti malo bolje objašnjeno. Naravno kao i uvek neću pisati strogo naučnim jezikom i pravilima jer ovo treba neko i da razume.

E sad, da li je putovanje kroz vreme moguće?
 Da, jeste.


Da li mogu da idem ubudućnos i prošlost?

Pa, ne, samo u budunost.

Da li ako odem u prošlost i zeznem nešto sa svojim dedom i on pogine, da li ću ja biti živ?
Uff, e ovde već nastaje problem, kao prvo, mi ne znamo da li je to baš izvodljivo, putovanje u prošlost je možda moguće. Međutim recimo da odeš u prošlost i slučajno svog dedu zgaziš kolim/konjem/vozom stvari neće biti baš tako jednostavne.

Vidite ovako, odeš u prošlost pre nego što tvoj deda ima dete, recimo tvog tatu, ubiješ dedu ili sudeluješ u njegovoj prevremenoj smrti, to znači da se tvoj tata nikada nije rodi, što znači da se ti nisi rodio. E sad nastaje paradoks, pošto se ti nisi nikada rodio, to znači da nikada nisi mogao da se vratiš kroz vreme i rokneš svog dedu. Što dalje znači da je tvoj deda živ jer nije bilo ko da ga ubije, a ako je on živ, živ je i tvoj tata a samim tim i ti, što znači da se ti vraćaš opet kroz vreme i sve ispočetka. Zaglaviš u beskonačnoj petlji. Da kao što vidite ovo je komplikovano. Ovo se naziva paradoks.

Ali hajde da se mi bacimo na budućnost, to je već izvodljivo, teoriju o tome je čak dao i čuveni čupavi čikica poznatiji kao Albert Ajnštaj, ko je mislio da je Albert Hičkok bolje da se mane daljeg čitanja.

Vreme je definisano gravitacijom, ukratko. Dakle na prošlost zaboravite, tu nema putovanja, postoji nekoliko teorija ali o tome drugi put, jer nemamo vremena za to, morao sam to da kažem hahah.

Pitate se kako gravitacijom?

Ako imate dovoljno jako gravitaciono polje ono može da krivi prostor i vreme, naravno ako je dovoljno jako. Primer je crna rupa, one imaju toliko jako gravitaciono polje da upijaju svetlost, krive prostor oko sebe a po teoriji samim tim i vreme.
Slika 2. Slika crne rupe iz filma Interstellar


Iskreno da vam kažem,nisam neki stručnjak za ove stvari, samo jedna radoznala duša koja plovi internetom i kao sunđer upija zanimljive stvari. Ovom temom sam počeo ozbiljnije da se bavim posle odgledanog  filma, verujem da ste ga gledali ili ste  bar čuli za njega, film se zove "interstellar". Film je zanimljiv i pun naučnih stvari, zapravo posle odgedanog filma počeo sam da proveravam da li je sve to istina, da li bi stvarno mogli da odemo na drugu planetu i tamo provedemo 2 sata a na zemlji da prođe 20 godina? Istraživanje je počelo i na moje veliko iznenađenje naleteo sam na snimak političara Čedomira Jovanovića iz mlađihdana,posle par minuta koliko mi je trebalo da da me šok prođe, pronašao sam ono što me je zanimaloi  zaista sam se prijatno iznenađen jer je putovanje kroz vreme moguće. Film kao film ima i dosta izmišljenih stvari ali većina je istina. Mislim istina na nivou teorije koja je "primenljiva"u praksi.


E sad, možemo ići u budućnost koliko god  želimo, 10, 50, 1000 godina ali ne možemo da se vratimo nazat, to je karta u jednom pravcu!

Hajde da to prikažemo na jednom primeru. Naše vreme je definisano gravitacijom na našoj planeti kao i brzinom kretanja. Ako bi ste podesili sat sa Dnevnikom na RTS-u u 20:00h, seli u svemirski brod i jurnuli brzinom svetlosti, zapravo približnom brzinom jer jelete nije moguće ići tom brzinom, za vas će vreme stati, skoro stati. Takođe će se razdaljina smanjiti. Da, sada se sigurno pitate, šta piča ovaj, mora  da vam u glavi odzvanja rečenica "ovom su produvale karike uglavi kao kod Yuga" ali nisu, potpuno sam  normala, bar  koliko ja to mogu biti. Neću se praviti da sve razume i da mi je sve kristalno jasno jer nije ali evo do čega sam ja došao.
Slika 3. Crna rupa, savijanje prostora i vremena



Zamislite da treba svojim svemirskim brodom da pređete razdaljinu od 10 svetlosnih godina, pošto nije moguće da idemo brzinom svetlosti recimo da idemo 90% od brzinesvetlosti. Svako iole povezan sa mozgom će reći pa trebalobi nam 11godina, ali grešite, tu stvari postaju uvrnute.

Evo ovako, za nekoga ko bi vas pratio sa zemlje, stvarno bi izgledalo da vi putujete 11 godina ali za vas unutar svemirskog broda vreme  teče drugačije, međutim ne samo da vreme teče drugačije nego bi se i udaljenost smanjila,  vi bi ste stigli za 4,4 godine. što znači da bi stevi ostarili samo 4,4 godine dok bi ljudi na zemlji ostarili 11.

Ako želite da se i sami igrate i proveratvate koliko bi vremena prošlo u različitim slučajevima, kliknite na OVO  i link će vas odvesti do kalkulatora za računanje vremenskih divijacija.
Tehnički za putovanje kroz vreme nam je potreban svemirski brod a ne vremenska mašina, ali pre nego što padnete na kolena i glasno izgovorite"Moj život je bio laž!!!" moram da vam kažem da možda i postoji način da se namesti mašina za putovanje kroz vreme, morali bi da namestimo crnu rupu koja bi se okretala brzinom svetlosti, da uđemo u njenu orbitu da bi nas zavrtele brzinom svetlosti par krugova, da se iščupamo iz te orbite i vratimo na zemlju recimo ili izađemo iz te mašine, Efekat bi bio isti. samo ako stvrite veliku crnu rupu na Zemlji nema više zemlje. Tako da ova opcija sa svemirskim brodom i nije tako loša.

Nisam stručnjak za ove stvari, kao što rekoh samo radoznao, u ovom tekstu sam objasnio otprilike šta sam ja i kako razumeo. Prporučujem da odgledate film, postaviću i link za gedanje, u filmu je sve lepo prikazano ja sam samo objasnio neke opšte stvari, film preporučujem uz neke gricklaice i sok jer je stvarno zanimljiv ;)

https://www.gledalica.com/sa-prevodom/interstellar-2014-video_c5e752276.html

Коментари

Популарни постови