Drift



Ovo je jedan interviju na koji sam jako ponosan jer je sagovornik sjajan, e sad kako to mislim "sagovornik sjajan" pre godinu i više na mom fakultetu postojao je "F@M Auto magazin" časopis o automobilima koji su uređivali studenti i profesori. Izašlo je 10  izdanja i ja kao ljubitelj automobila  vrlo često sam pisao.Poslednjih nekoliko brojeva intevijuisao sam ljude sa sjajnim automobilima.Tražio sam po Srbiji ljude sa lepo sređenim automobilima ili one koji se bave auto-sportom, tako je naostao i ovaj inteviju samo nikada nije objavljen jer se ekipa raspala. Predugo ovaj tekst leži zaboravljen u nekom tamnom ćošku mog hard diska i zbog toga mi je jako žao, ali, odlučio sam da je vreme da bude objavljen pa makar i na mom blogu i zato uzivajte :D.


NAPOMENA: Ovaj interviju je star i Nebojša Bebe Petošević sada Vozi drugi automobil a ne ovaj, ovo objavljujem jer ipak neke stvari su iste i jer mi je žao da ovo ostane zaboravljeno.


Drift je disciplina nastala u Japanu, za kratko vreme zarazio je ceo svet.Čuvena disciplina proklizavanja u našu zemlju ušla je na mala vrata ali zahvaljujući pojedincima kao što je naš sagovornik Nebojša Petošević polako uzima maha i kod nas.Drift je disciplina koja spada u jedne od natežih disciplina u automobilizmu, zahteva talenat koji naš sagovornig bez sumnje poseduje to mogu da potvrde brojne nagrade i pehari koje je osvoji takmičeći se u zemlji i inostranstvu.


Kako si počeo da se baviš ovim zaniljivim sportom?


                Sve je počelo zahvaljujući jednom mom prijatelju koji se već bavio driftom, zajedno sa njim sam sređivao njegov auto.  Kada bi odneli automobil na stazu da testiramo ja sam seo za volan i probao da vidim kako je to. Svidelo mi se i odlučio sam da i ja sklopim sebi auto.

Koje je bilo tvoje  prvo veliko takmičenje?

           To je bilo King of Europe, vozio sam CDC Croation championship i naš SDC zvanično od 2009, trke su bile u Kragujevcu, Somboru(selo Gradina) tamo me zovu DK(drift king), samo jednom nisam bio prvi.

Ko ti jer radio auto, i kakava je razlika između fabričke kockice i ove tvoje?

        Automobil sam radim u svojoj garaži, razlike ufff, pa ništa više nije isto, šasija je isečena i ojačana, ubačen je roll bar(kavez), zamenjeni su amortizerti nazat su KV a napred T/A technics. Motor je šestak M50 b30 nekada je bio 2.5 sada je 3.0 sa oko 300ks nisam merio. Menjač je standard od M50 i zavaren diferecijal. Celo vešanje je zamenjeno kao i kočioni sistem, prednji trap od E36 i E46, zadnji trap je ostao od E30 stim što su glavčine i diskovi od E36. Ima tu delova i od Yuga,  od Yuga je servo za kočenje, on je savršene veličine. Kada sam ubacio veći motor starom servu nije bilo mesta, tražio sma nešto manje a jedan prijatelj je izvršio proračune i zaklkjučili smo da je servo od Yuga savršen jer je kraći i deblji i pritom savršeno paše.

Šta si radio na motoru?

      Pa za početak svi kanali su ispolirani, olakšani su svi ventili i promenjen im je ugao, opruge ventila su naštelovane na istu težinu, motor je sa 2500cm3 sređen na 3000cm3. Motor naturpijan skoro do kraja, a u planu je i nova bregasta i na kraju sezone trkačka struja VEMS, nitro i najverovatnije Vortex kompresor. Trenutno automobil ima oko 300ks ali kada se sve ovo završi imaće oko 500ks.

Koliko često treniraš i gde?

     Pa samo taj dan pred takmičenje lupam od 09:00 do 13:00 kada dođem na red i to je to, inače nigde jer nemam gde.


Ti voziš popularnu BMW kockicu, zašto BMW?
                Jednostavno kockica je laka, kvalitetno izrađena delovi se lako i relativno jeftino nalaze.


Predpostavljam da je zamajac olakšan, ako jeste koliko ?

          Fabrički od mog motora samo zamajac ima 14kg, samo zamajac a gde je korpa I ostalo.Kod mene je zamajac olakšan tako što je prijatelj na CNC mašini vadio kocke kako da ima četi kraka zamajac.Pored zamajca olakšana je korpa kvačila I sve te stvari sada ceo taj set ima 6kg.

Budući da drif zahteva da motor skoro stalono bude u visokim obrtajima, imaš li problema sa temperaturom?

          Nikada  poslednje što mi se sada zagrejao je 95C, a njegova radna temperature je 90C. Da se ne bi tako grejao  stavljen je hladnjak od dizela, hladanjak je velik koliko je I ona prednja kocka za usis na kockici, hladnjak  je od 14L tako da mora da se hladi. Hoću da mu napravim još jedan manji hladnja što više to bolje. Takođe bitna stvar ne sme se sipati voda već antifriz jer voda ključa na 100C a mom motoru  90C je radna temperature.

Za drift  automobile enterijer je skroz preuređen, šta si sve uradio povodom enterijera?

        Ništa specijalno, sve što je bilo fabrički izbačeno je napolje ostao je samo metal, volan , ručica menjača, I papučice za gas, kvačilo I kočnice.U njega su ubačena Sparko sedišta, pojasevi roll bar, standardni volan je zamenjen sa sportskim sparko volanom.Instrument table na sebi ima samo osnovne stvari a jedna od njih je I obrtomer, kilometer sat mi nije potreban jer me mnogo I ne zanima kolki brzo idem već samo obrtaji, temeperatura i pritisak.

Koje su gume na automobilu?

   Napred su Toyo R888 koje su se već i raspale, a nazat su obične.

Koliko traju zadnje gume, I koliko si najduže diftovao ?


                Polovne traju kratko možda tri kruga i to je to, nove naravno duže oko 15 krugova, sve to zavisi od podloge i koliko ga gaziš. Pa to sve zavisi od guma koliko gume mogu da izdrže.Rekord mi je 15 krugova.

 Koja je prosečna brzina kojom ulaziš u krivine?
               
Moj prosek je negde oko 90km/h, ali ima i fanatika, tako je  jedan vozač uleteo sa 112km/h što je zaista velika brzina.
Kakva je situacija sa sponzorima?

 Ima ali slabo sve je nešto sitno neko da 50€, neko 60€ uglavnom slabo.

Ima li sponzora koji daju delove?

  Ima ali slabo slabo je to kod nas uglavnom se finasiramo iz sopstvenih izvora.

Zašto su prednji točkovi nakrivljeni?


Da bi bolje ležao, kada je tako u minusu kada namotaš pun jedan točak ti bude ravan a jedan se malo nakrivi onda je stabilniji i precizniji ali kada su ti ravno točkovi kada namotaš on odma ide preko nosa, ali zato mi cepa gume.Jedna ta guma je sada 19 000 dinara.

Dali si razmišljao o nečemu drugom osim drifta?

                Jesam hteo sam da vozim reli čak sam imao i Mazdu 323GTR 18 Turbo 250 ks četir cilindra, i prodam je u Novom Bečeju ali planiram da je vratim.Hteo sam da idem I na drag ali zbog nekih obaveza neću moći.



Koja je procedura da bi se automobil mogao takmičiti u driftu?

                Ništa posebno automobil može biti i na stranim tablama ne mora biti prijavljen, pravila su sada takva da za prvu trku ti nije potrebno ništa posebno samo pojasevi, rukavice kaciga i to je to. Za dalje je već potrebno da se automobil sredi lepo po pravilima ojačanja i sve ostalo. Mada ja mislim da ako  neko hoće da se bavi driftom  on će srediti auto kako treba.

Da li ima neki događaj sa takmičenja da bi izdvojio?

                Pa ima ima svega evo naprimer na Horgošu mi je otpao točak, čovek koji je išao samnom nije mi stegao. Išao sam 130km/h  to je bila brzina pred povlačenje ručne, meni je treća blokada 130 I ja kada sam povukao ručnu ode točak. To je bilo na Horgošu to je bio neki carinski terminal  I sva sreća bilo je ograđeno, jer da nije točak bi otišao na granični prelaz.Pri brzini od 130km/h točak je udario u tu žicu koja se držala na betonskim stubovima, točak je povukao žicu sve se iskrivilo. Kada se to desilo auto mi je odskočio jedan metar, prednji kraj mi je odskočio I sve iskrivio, a zadnji deo se potpuno iskrivio i cela šasija.

Kakavih si imao problema  sa kolima I dali je bilo kvarova na takmičenjima?

                Pa pored ovog točka ništa tako strašno, sa motorom nikada nisam imao problema ali nikada,  jedino ovo sporedni delovi menjač, vozio sam ovde na autoputu kontra-menjač, diferencijal I poluosovina sve se raspalo od jednom, to je sve. Dva puta mi je pukao zamajac.

Da li si nekada razmišljao da uzmeš školjku od E36-ce šira je I stabilnija od kockice?

                Jesam imao sam jednu školjku ali sam je bacio na otpad, bilo mi je jako žao kocku da raskopusam. I sada se premišljam, sinoć sam baš gledao neke strance možda ću ga ouzeti pa kada napravim napravim... Kockicu neću rasklapati ostaviću je sinu.

Da li I tvoj sin voli BMW-a koliko I ti?
                Pa da, pre neki dan  šetamo I na prakingu stoji Ferari 612 I stoji kocka pored, prošao je ferarija, ferarija nije ni video. Stao je i gleda u kocku.

I za kraj šta bi preporučio početnicima, koji auto budući da je ovo dosta skup sport?

                Samo BMW, imaš odma pogon na zadnjim točkovima ma imaš sve. Delovi su pristupačni I relativno jeftini lako se nalaze.

Коментари

Популарни постови